種類 |
発行又は発表の年月 |
著書、学術論文、作品等の名称 |
発行又は発表雑誌等又は発表学会等の名称 |
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概要 |
学術論文(単著) | 2009年8月 | 組込みシステムのプログラムインタフェース | 情報処理学会夏のプログラミングシンポジウム | 7-12 |
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学術論文(共著) | 2003年6月 | Development of an OS Visualization System for Learning Systems Programming | HCI International 2003 | 1116-1120 |
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学術論文(共著) | 2005年7月 | Robot Based System Programming Learning Support Environment | HCI International 2005 | |
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学術論文(共著) | 2006年1月 | ロボットを用いた組込みシステム学習支援環境の構築 | 情報処理学会組込みシステム研究グループ合同研究会 | 79-86 |
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学術論文(共著) | 2006年2月 | システムソフトウェア教育支援環境「港」における教育用組込みOSの開発 | 情報処理学会OS研究会 | 99-104 |
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学術論文(共著) | 2006年2月 | ロボットを用いた可視化によるOS学習支援システム | 情報処理学会コンピュータと教育研究会 | 1-8 |
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学術論文(共著) | 2006年9月 | 拓殖大学工学部情報工学科におけるLEGO Mindstormsを用いた情報処理教育の実践例 | 人工知能学会誌,Vol.21, No.5 | 522-531 |
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学術論文(共著) | 2007年8月 | 工業高等学校におけるOS学習支援環境の実践と評価 | 情報処理学会論文誌 Vol.48 No.8 | 2802-2813 |
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学術論文(共著) | 2008年8月 | 工業高校におけるロボットによる組込みシステム学習支援環境の実践と一考察 | 情報処理学会・コンピュータと教育研究会,情報教育シンポジウム論文集 | 47-54 |
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学術論文(共著) | 2008年10月 | 組込みシステム学習支援環境を対象とした仮想マシンマネージャの開発 | 組込みシステムシンポジウム論文集,Vo.2008, No.9 | 183-190 |
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学術論文(共著) | 2009年7月 | Minato: Integrated Visualization Environment for Embedded Systems Learning, | Lecture Notes in Computer Science | 325-333 |
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学術論文(共著) | 2010年8月 | 高等学校産業科における3学年同時のドリトルによるプログラミング実習 | 情報教育シンポジウム2010 | |
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学術論文(共著) | 2011年7月 | Visualization Framework for Computer System Learning, | HCI International 2011 | 21-26 |
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学術論文(共著) | 2012年8月 | Separated Linux Process Logging Mechanism for Embedded Systems | IEEE RTCSA2012 | 411-414 |
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学術論文(共著) | 2015年 | “BlueSky: a Learning Support Framework for Network Based Embedded Systems | IEEE International Conference, ICT-ISPC, | 1-4 |
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学術論文(共著) | 2015年10月 | 分散組込みシステム向きWebベース開発環境 | 情報処理学会組込みシステムシンポジウム2015論文集 | 34 - 39 |
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学術論文(共著) | 2016年5月 | ROS Extension of Blue-Sky Web based Development Environment for IoT | 2016 Fifth ICT International Student Project Conference(ICT-ISPC) | 27-28 |
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学術論文(共著) | 2016年5月 | ROS Extension of Blue-Sky Web based Development Environment for IoT | Procs of ICT-ISPC2016 10.1109/ICT-ISPC2016.7519232 | |
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学術論文(共著) | 2017年3月 | IoT向きWebベース開発環境の開発 | 電子情報通信学会 | 341-351 |
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学術論文(共著) | 2017年8月 | 圧縮機能を備えた組込みシステム向き分離型Linuxプロセストレース機構 | 情報処理学会論文誌 | 1336-1347 |
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学術論文(共著) | 2020年2月 | アーチェリーにおける射形を一定に保つ補助機能の開発 | 情報処理学会ユビキタスコンピューティングシステム(UBI) | pp.1-2 |
アーチェリーの練習では,的の中心に当たるような射ち方を探したり,自身の射ち方を体に覚えさせるために何本も射つ練習をしている.その練習の中で,射形を一定に保つ補助を行う機能を,スマートウォッチと RaspberryPi のカメラを用いて開発し,射形を崩さないよう補助を行うシステムの開発を行った. |
学術論文(共著) | 2020年8月 | Archery Form Guidance System Using Acceleration Sensors and Foot Pressure Sensors | HCI International 2020 - Posters | DOI 978-3-030-50729-9_28, © 2020 |
Archery can improve its score by keeping the form constant. Therefore, the position where the center of gravity is arranged becomes important. It is also difficult for the center of gravity to be judged by human eyes and for players to always be conscious. The movement of the center of gravity can be estimated from the head movement and the foot pressure. This system uses an acceleration sensor and a foot pressure sensor to support the form. Since archery forms vary by skeleton, the system determines the optimal form for the individual from the accumulated data.
The center of gravity of the form is measured using the acceleration sensor and the foot pressure sensor, and the data, the moving image of the form, and the score are stored. The acceleration sensor is attached to the head and measures the acceleration on the x-axis, y-axis, and z-axis. The system obtains ideal shooting data from past shooting data and displays improvement methods based on the difference between the ideal and the current shooting data.
This system is aimed at players with a score of 500–600 points at 70 mW and the aim is to be able to exceed 600 points.
By performing repetitive exercises using this system, the relationship between the center of gravity and the score can be measured, which can help to stabilize the form.
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学術論文(共著) | 2020年8月 | Flow-Based ROS2 Programming Environment for Control Drone | HCI International 2020 - Posters | DOI 978-3-030-50732-9_58, © 2020 |
This study describes a flow-based programming environment for drone programming. With the increasing demand for drones in recent years, end- users have also had the opportunities to program the operation of the drones. However, it is difficult for the end-user to read and program the source code, so the traditional text-based programming is inefficient. On the other hand, a framework for controlling drones such as Robot Operating System 2 (ROS2) has appeared, and libraries have been enriched. However, the API is compli- cated, and the programming cost still high.
In contrast, this system provides end-users with a flow-based programming interface using node-red. In the flow-based programming interface, functions abstracted by nodes, and programs can be created by connecting them with a line. This user interface allows the end-user to quickly create a program while visually confirming what he is doing. In drone programming, it is necessary to be able to easily switch between an actual drone and a simulator for an execution test. It was using a simulation environment that can operate the drone controlled on ROS2. |
その他(共著) | 2006年9月 | 拓殖大学工学部情報工学科におけるLEGO Mindstormsを用いた情報処理教育の実践例 | 人工知能学会誌,Vol.21, No.5 | 522-531 |
拓殖大学工学部情報工学科において,著者らは3年次の情報系実験として,2001年度よりLEGOMindStormsを用いた実験を行ってきた.また,同時のオープンキャパスの公開授業においてもMindStormsを用いてきた.本稿では,この実験の経験に基づき,授業設計および結果,考察について述べる. |
その他(共著) | 2016年3月 | センサプログラミングにおける機械学習支援システム | 情報処理学会研究報告組込みシステム(EMB) | 1 - 6 |
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その他(共著) | 2016年3月 | 分散組込みシステム向きWebベース開発環境Blue-SkyのROS拡張 | 情報処理学会研究報告システム・アーキテクチャ(ARC) | 1-6 |
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その他(共著) | 2016年3月 | 動画を扱うデジタルサイネージのための管理検索システム | 情報処理学会第78回全国大会講演論文集 | 71 - 72 |
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その他(共著) | 2017年3月 | TurtleBot2を用いた自律移動可能なディジタルサイネージの開発 | 情報処理学会第79回全国大会講演論文集 | 109 - 110 |
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その他(共著) | 2017年3月 | [口頭発表]水中ドローンの実験環境の開発 | 情報処理学会第79回全国大会講演論文集 | 85 - 86 |
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その他(共著) | 2017年5月 | Raspberry Piを用いた小型クラウドシステム | 情報処理学会・研究報告組込みシステム(EMB) | 1 - 6 |
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| 2022年3月 | スマートバーベルの開発 | 情報処理学会第84回全国大会 | 1Y-02(3-127〜128) |
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